Home Gastvissers Eldert en Dennis, vissen aan de Waterweg

Advertenties

Hallo Fishguppyers

Deze week een paar dagen vrij omdat er thuis het een en ander geklust moest worden maar toch een moment vrij kunnen maken om nog te vissen. Want ja, die ene he…… Zoon Dennis is altijd op maandag vrij en die was van plan om naar het strand te gaan alleen het tij was daar niet zo. Ga je mee een Waterwegje pakken en dat zag hij wel zitten . Half vier afgesproken maar onderweg kreeg ik een berichtje dat ie wat vertraging had. Dus daarom even naar die ene beroemde stek gereden want ik wist gewoon voor 99 % zeker dat de Limburgers daar zouden zitten. En jawel hoor , die waren al lekker vis aan het takelen. Even lekker bijgepraat . Wat is dat leuk om andere Fishguppy’ers een keer in levende lijve aan de waterkant te ontmoeten. Maar goed , Dennis was onderweg dus ik moest verder. Bij aankomst op onze stek bleek dat wij de enigste waren. Dit had ik niet verwacht. Dus wij naar onze favoriete plek en rond 16.15 uur vlogen de eerste zagertjes richting de vis. Nou, als de vis deze zagertjes niet lusten dan weet ik het niet meer. Zelden zulk mooi spul gehad. Dennis had ze mee genomen bij Eef Hoek vandaan. Super super kwaliteit. Het duurde niet lang of de eerste rammelende top was een feit . Bot, 2 stuks. Volgende draai … Bot en steenbolk. En dat bleef maar doorgaan. He, wat is dat? Ja werkelijk waar ….. een schar. En nog een mooie ook.

Eldert en Dennis, vissen aan de Waterweg

Dus die zitten hier ook . Dennis ving ondertussen ook zijn visjes en we hebben ons heerlijk vermaakt.

Zo rond 18.00 denk ik kwam bij mij het eerste tongetje op de kant.

Veel te klein ……. totdat ik Dennis even later hoor…… Pa, kom eens even helpen , ik heb een mega tong en ik zit vast achter mijn andere lijn. En inderdaad , wat een lap kwam daar aan zeg. Zo groot heb ik ze nog niet gezien dit jaar. Na meting bleek ie gewoon ff 38 cm.te zijn.

Eldert en Dennis, vissen aan de Waterweg

Juist , en daar gingen we voor. Voor de rest bleef het rustig wat tong betreft, maar we hadden niet anders verwacht. Half november en nog tong vangen , 10 jaar geleden zouden ze je voor gek verklaren. De steenbolken waren inmiddels gaan slapen maar toen werden de wijtingen wakker. Allemaal klein en mager.

Totdat ik rond 20.00uur weer een tong ving . Mooie van 28 cm.

De botten bleven gewoon doorgaan. O ja , dat is ook wel goed nieuws voor H en S…. volgend jaar zijn die er ook weer hoor, ik heb al nageslacht gezien. Rond 20.45uur ving ik een mooie tong van 34 cm.

Eldert en Dennis, vissen aan de Waterweg

Volgens mij is dat voor mij ook wel de grootste van dit jaar. Dus toch die ene kunnen vangen …… We zaten er zachtjesaan aan te denken om huiswaarts te gaan. Dennis moest er de volgende dag weer vroeg uit dus ja. Maar om 21.00uur ving hij nog 2 maatse tongen tegelijk en was er de zin om toch nog een uurtje door te gaan.

Aas hadden we nog genoeg , vis deed het ook nog dus waarom niet. In dat laatste uur nog een paar wijtinkjes, wat botten en zowaar ving Dennis ook nog een schar. Zo rond 22.15 uur zijn we gestopt, we hadden nog een onsje zagers over , die hebben we goed ingepakt en aan de kant gelegd voor de volgende visser. Ik hoop dat dat ook een Fishguppyer is. De tel waren we al gauw kwijt maar de schatting was dat we samen zo rond de 50 vissen hebben gevangen. Dennis 4 tongen en ik drie waarvan 1 ondermaats. Dus ze zitten er nog steeds. Nog even een gezamenlijke foto en we kunnen weer terug zien op een heerlijk avondje aan de waterkant.

En we kunnen weer met recht zeggen…. wat hebben wij toch een mooie hobby.

Met visvriendelijke groet,

Eldert.

Blijf op de hoogte en like ook onze facebook pagina

8 reacties

1. Peter(Fishguppy) > november 18, 2020

Antwoord

Goeiemorgen Eldert en Dennis, voor zulke mooie sessies ben je toch gaan vissen? Vooral die dikke najaars tongen, niet veel, maar lekker dik en dat is het leuke van vissen, chapeau mannen! Eet smakelijk!

Groetjes Peter

2. Nico > november 18, 2020

Antwoord

Hoi Eldert en Dennis. Alle eerst weer schitterende foto’s gemaakt van jullie zelf en ook van de vis. Toch een mooi maaltje gevangen en dus eet smakelijk voor later. Ook weer daarvan een mooi verslagje er bij en voor de volgende keer rammelende toppen toegewenst hopelijk weer met Dennis er bij dan.

Groetjes De Zeehondetemmer

3. Gino > november 18, 2020

Hoi Eldert en Dennis,

leuk verslag met dito foto’s. En dan de beoogde tongen vangen die flink aan de maat zijn daar doe je het toch voor hej. De vis is duidelijk aanwezig op het moment…ik ga donderdag nog eens proberen .
    Succes nog verder.

Grtjs Gino

4. Henry > november 18, 2020

Hey Eldert en Dennis,

Een prachtig verslag van jullie mooie visserij aan de Waterweg. Inderdaad leuk dat je ‘ns persoonlijk kennis hebt kunnen maken met onze visvrienden de Limburgers. En daarna jullie prima vangst, half november nog tong van een prachtig formaat, ongelofelijk!!! Ook goed om te horen dat er nog dikke botten rondzwemmen, als de gezondheid van de vrouw van m’n maatje het toelaat gaan we deze onmiddellijk bij hun lurven pakken. Na het lezen van zo’n verslag wordt het verlangen om te gaan vissen alleen maar groter.

Groetjes, Henry

5. ies > november 18, 2020

Hallo Eldert en Dennis,
    Wederom een schitterend verslag in een perfect arrangement van Peter neergezet. Dit lijken wel van die dagen dat de sport geen vissen heet maar vangen. Wat een genot om op die manier je aas op te maken. Ik denk dat ik de weergoden ga bidden of zij dit weer qua temperatuur nog een maandje of 2 zo willen houden dan kunnen we misschien wat langer van de tong genieten. Uiteraard voor de volgende sessie weer rammelende toppen en visvangst toegewenst.
    Groetjes ies

6. jack jozen > november 18, 2020

Hallo Eldert en Dennis.

Wat een prachtig verslag er is niks mooier dan dat vader en zoon dit samen mogen beleven geweldig. En wat een vangsten daar ben ik wel een beetje jalours op daar zit ik ook op te wachten ik hoop het binnenkort ook weer te kunnen maar eerst nog andere verplichtingen maar alles komt heel veul groetjes Jack.

7. Stefan > november 18, 2020

Antwoord

Hoi Eldert en Dennis, wat een heerlijke avond hebben jullie gehad samen. Achter elkaar beet en een paar prachtige vissen er bij, daar doe je het toch voor!

8. hugo > november 18, 2020

Hallo Eldert & Dennis,

Leuk om de mannen uit Limburg tegen te komen aan de waterweg. Jullie hebben er een leuke sessie gevist met enkele mooie tongen erbij super jong! Veel succes bij jullie volgende trip.