Home Strand en kantvisserij Scharren meppen in de Waterweg

Advertenties

Vandaag was ik nog vrij, omdat wij niet mochten komen op het werk, morgen pas, dus plannen gemaakt voor vandaag. Op facebook diverse vangstberichten gelezen, van Maassluis, wat mindere vangsten en betere, van Herman en Ed. Ook kreeg ik nog een telefoontje van Arno Koman, waar ik heel blij mee was. Het is te doen aan de pijp. Ik heb er maar zat gevist, 2 a 3 jaar geleden of nog eerder, maar mijn schrik is groot, als ik er arriveer, alles opgebroken, parking afgesloten voor auto’s, terwijl ik er op had gerekend, met de auto achter me te vissen! Het is te ver lopen voor mij, zonder kar, heb teveel bij me. Dus ik rijd wat verder richting de flats en daar zijn allemaal fonkelnieuwe parkings, recht voor het water, alleen een fietspad ertussen, dus ik parkeer daar en daar ligt ook een pijp.

Goed half 8 ben ik aan het vissen en het is een goed uur voor hoogwater en dat betekent, een gierende stroming in dit smalle gedeelte van de waterweg en dat in combinatie met die kl… Zwanen. Zie al gelijk dat dit moeilijk gaat worden, als er flinke gul aast! De lijn gaat net achter de stenen, de diepte in!

Scharren meppen in de Waterweg

Om goed half 8 ben ik begonnen en ik zie al flauwe tikjes.

De eerste brengt een scharretje en de 2e een doublet, nog niet echt groot.

Inmiddels is het bijna niet meer te doen, zoveel vuil op de lijn, hoe korter hij bij de kant komt, hoe voller de onderlijn, maar er zit nog een schar tussen.

Scharren meppen in de Waterweg

Ik vis trouwens met leeglopers en zagers, soms in cocktail met diepvries mesheften. Ik kan er een heel verhaal over gaan schrijven, maar wat ik vooraf voorspeld had komt uit, ik krijg 3 keer op rij een bonkende beet, van een gul en hij loopt 3 keer vast, er is niet overheen te komen, de stenen liggen te hoog, misschien met laagwater wel? Blijft balen, gelukkig heb ik er genoeg voorlopig in de vriezer, maar het vangen is zo leuk. Tegen het hoge water gaat de stroming er langzaam uit en ik vang het eerste triplet, waar 2 mooie bij zitten.

Op de andere hengel nog een grotere.

Ik vis trouwens met 4 onderlijnen, waarbij er 1 is waar 3 haken aan zitten en de andere allemaal 2 en als het water afgaat, is het een gekkenhuis, maar veel klein spul, wijtinkjes en scharretjes.

Scharren meppen in de Waterweg

Maar regelmatig ook wat om mee te nemen.

Strandvissen op schar is leuk, maar dit heeft toch ook zijn charmes, buiten de gullen, dan!

Ik moet er velen terug zetten, maar neem er ook regelmatig een voor de emmer.

Scharren meppen in de Waterweg

Dan is het al bijna 11 uur en ik maak alvast wat vis schoon en haal nog eens op en de ene brengt een tripletje, 1 te klein en de 2 anderen, een maatse wijting en een redelijke schar.

Als ze schoon zijn gemaakt, heb ik er 18 om mee te nemen.

Als ik voor het laatst indraai, zit er nog een doublet aan, met 1 hele mooie, dus maakt 19 en de ander brengt weer 2 kleintjes. Ik heb er minimaal zoveel terug gezet en heb weinig zonder vis ingedraaid.

Scharren meppen in de Waterweg

Om half 12 zit ik weer in de auto en moet zeggen, dat het een erg leuke sessie was, alleen jammer van de gul, maar hij aast nog, dus misschien nog eens naar het tunneltje, daar krijg ik ze er wel uit, tenminste in 2007 en 2008, volop!

Mijn nieuwe Ultegra is super, dus waarschijnlijk nog 2 erbij en dan kunnen de 3 ultegra’s xt(japans) de markt op, misschien!

Morgen naar mijn werk met opgeheven hoofd en eens kijken, wat er allemaal precies gaat gebeuren, voor we de straat op mogen!

Groetjes Peter

Blijf op de hoogte en like ook onze facebook pagina

11 reacties

1. Paul > april 7, 2014

Hoi Peter,

Balen van je werk zeg! Maar misschien opent het deuren voor andere mogelijkheden voor je.

Op 16 April gaan we hier naar Huatulco en inmiddels geboekt om te gaan biggame vissen daar. Trollend vissen op bonitos,mahi mahi,sail fish en marlin. Dus hopelijk kan ik er een paar boven water tonen en je van een mooi verslag voorzien.

Gr.

Paul

2. zeehondentemmer > april 7, 2014

Antwoord

Hallo Peter. Ook ik vind het erg voor je balen is dat. Want ik zit ook al nu bijna 4 jaar thuis nadat ik bijna 42 jaar er op had zitten bij philips roosendaal.Maar je bent er weer eventjes tussen uitgeweest .En had je zag ik goed gevangen jammer van die gul.Die met opdraaien vast zat aan de kant.Ook weer mooie foto”s van je met vis en zo te zien verleerd jij het nooit he.

Groeten Nico

3. John > april 7, 2014

Hoi Peter,

Had ik dat maar geweten! Heb er gisteren ook nog aan gedacht om naar de “overkant”te gaan!
    Ben al heel lang niet meer wezen vissen alleen ze gaven een bak regen op…
    Toch wel weer lekker gevangen, jammer van de gullen.

Succes morgen!

Gr John

4. huib > april 7, 2014

Antwoord

Succes op het werk Peter. Mooie vangst !

5. jack > april 7, 2014

toch weer een paar uren kunnen genieten sunt van de gul maar toch nog een mooi portie vis moeders gelukkig en peter goeie zin gr jack

6. jaco > april 7, 2014

Antwoord

Waar jij gestaan hebt peter zijn de stenen lastiger dan bij de oude pijp. Ze liggen verder uit de kant en ook met halfwater kan je er al snel niet meer op staan. De pijp blijft toch eeen laagwater stek als je gul eruit wilt trekken.

7. Johan > april 8, 2014

Toch weer ff lekker gevist jongen.
    Klote voor je, PMH per 1 okt dicht. Wordt n rottijd. Ik hoop dat er n goed sociaal plan ligt, niet te snel ja zeggen tegen n plan of voorstel. Ik heb te vaak met dit bijltje gehakt en zaken opgelost voor mensen. Sterk blijven maat

8. henk _willems@hetnet.nl > april 8, 2014

hoi peter
    ik zie dat je weer een leuke vissessie hebt gehad,met een mooi maaltje vis
    ik heb ook een aantal keren op de waterweg gevist,alleen weet ik niet de plaatsen waar je kan vissen ,waar ik was heb ik alleen maar materiaal verspeelt,en nog niet de kans gehad een vis te vangen,hoop daar nog een aantal stekken te vinden die te bevissen zijn

groet henk een van de drie limburgers

9. Johan het (loze) vissertje > april 8, 2014

Hoi Peter.

Dat ziet er goed uit, mooie vangst. Ik wacht nog even tot dat de zomervis is aangekomen. Volgende maand wil ik met de kinderen en ons pa eens op de Grevelingen gaan, kijken of daar een zure schub wordt gevangen…. hahaha.

Gr.

Johan het (loze) vissertje

10. Arno Koman > april 8, 2014

Antwoord

Al met al toch leuk gevist Peter, ik denk dat het momenteel 1 van de beste stekken is..afgezien van de stroming, met laagwater maak je betere kansen de gullen eruit te trekken..verslag volgt snel!!

11. strandjutter > april 9, 2014

Ho Peter.
    zo dat is mooie vangst daar en we hebben daar ook veel gezeten en af en toe wat klein spul maar ook wijting en af en toe bot en soms ook af en toe gul en tong tegen het donker aan .dus de emmer is gevuld ik denk dat daar heel veel veranderd is daar. succes gr Jan