Home Gastvissers Vissen noordpier IJmuiden, Stefan

Vissen noordpier IJmuiden, Stefan

Advertenties

hallo Peter en visvrienden,

Zondag 20-11 was het eigenlijk weer tijd voor mij om te gaan vissen, nou ben ik eigenlijk best wel een mooi weer visser
en de weersvoorspellingen waren nou niet echt om over naar huis te schrijven, ’s ochtends bar koud en ’s middags regen, maar ja, de wind is uit het zuidoosten en dan zou ik mooi weer eens op de noordpier mijn geluk kunnen beproeven!

Dus ging ik gewoon op pad, eerst om 06.00 uur aas halen bij Eagle Hengelsport (zaterdag had ik geen tijd) en daarna door naar Wijk aan Zee.

Aangekomen vooraan op de parkeerplaats was het me al duidelijk, hier komen voornamelijk mooi weer vissers, het was erg rustig en dat zou het de hele dag blijven. Best vreemd ergens, want er wordt nu genoeg wijting en schar gevangen en ook de gulletjes doen het daar aardig, heb ik uit een goede bron begrepen.

Om 09.00 uur lagen de onderlijnen in het water, ik heb besloten om met 1 hengel kort onder de kant te proberen een gulletje te vangen, dit met een enkele haak en een breeklijntje oud lood, want er liggen onder de kant blokken onder water, en de andere gewoon een beetje ver en een beetje dichtbij zoeken naar een leuk maatje schar of wijting.

Het was eigenlijk van begin af aan hard werken, jeminee, de toppen bleven gaan, ook dichtbij genoeg actie hoor!

Ook wist ik al snel een gulletje te verschalken, ver uit de kant op een zager, maar ik was er blij mee!

Daarna ging ik verder met wijting en schar meppen, veruit het merendeel was ondermaats en de meeste
vielen ten deel aan de meeuwen…

Tijdens de vloedstroom kwamen er ook wat mooie wijtingen tevoorschijn die mee gaan voor de pan!

Op de dichtbij hengel wist ik nog een leuk gulletje te verschalken, dat wordt smullen!

Na hoogwater om 13.00 uur begon het wat te regenen en het leek net of de vis ging schuilen,
het laatste uur ving ik niets meer behalve wind en regen, dus ben ik op gaan ruimen en de vis gekuist en
een totaalfoto gemaakt. Nu nog fileren, dan heb ik toch weer 2 leuke maaltjes voor mezelf.

Met de kou viel het mee, ik was altijd na het beazen en na de vis van de haak gehaald te hebben mijn handen
en laat het zeewater nou nog steeds een lekker temperatuurtje hebben!

met vriendelijke visgroeten,
Stefan Groenheide

Blijf op de hoogte en like ook onze facebook pagina

12 reacties

1. Fishguppy > november 21, 2022

Antwoord

Stefan, sorry voor de late plaatsing, maar werd even niet goed gisterenavond van jou berichtjes.
    Na alweer een zo goed als slapeloze nacht, kreeg ik bericht van Paul, dat hij een verkleiningslink heeft toegevoegd, zodat er nu foto’s tot 16 mb kunnen worden geupload, dus ik zou zeggen, test het even zelf en laat t me even weten aub?
    Wat een mooi bericht weer, een variatie aan vis, met mooie foto’s omlijst.
    Nu weet ik niet wat de maat van gul is in Nederland, in Denemarken moeten ze 38 zijn?
    Eet smakelijk!

Groetjes Peter

2. Leen > november 21, 2022

Hoi Stefan
    Weer een paar mooie vissen gevangen
    Zou de gul misschien eindelijk weer is leuk te vangen zijn
    Groetjes leen

3. ies > november 21, 2022

Antwoord

Hallo Stefan, pfff dat doet mij echt aan mijn jongere jaren denken, vissen in weer en wind en warmte pakken tegen de kou. Maar lekker bezig geweest een mooie dag qua vissen zou ik zeggen. Lol die gulletjes werden vroeger torretjes genoemd, maar inderdaad is de minimum maat tegenwoordig 35 cm dus kun je er een leuk filetje van halen. Je bent goed bezig gehouden en het koppie is weer mooi schoon geblazen terwijl de toppen van de hengels weer genoeg buigers en tikken hebben gehad. Voor de volgende sessie toch iets meer maatvis toegewenst.
    Groetjes Ies

4. Peter(fishguppy) > november 21, 2022

Antwoord

Ies, dank je voor de maat, eigenlijk wel klein voor een vis die er nauwelijks nog te vangen is in Nederland, ik zou zeggen, omhoog met die maat! Stefan ik zet hem er op voor jou!

Grtjes Peter

5. Henry > november 21, 2022

Hey Stefan,
    Een prachtig verslag met mooie foto’s van je visserij aan de Noordpier👍Dit blijkt een prima 🐟stek te zijn maar voor ons eigenlijk te ver weg om daar naar toe te rijden. Je hebt prima gevangen en als je met regelmaat bezig bent lijd je natuurlijk ook minder van de kou. Als kers 🍒 op de taart nog ‘’n paar maaltjes verse vis👍
    Na het lezen van zo’n verslag krijgt menig visser weer de kriebels om op pad te gaan, SMAKELIJK ETEN !!!
    Groetjes Henry

6. Nico > november 21, 2022

Antwoord

Hoi Stefan. Alle eerst wat een prachtige foto’s gemaakt van je vissessie en dan ook nog met een leuk verslag er bij. In ieder geval laat de vis aan die kant maar lekker smaken en voor de volgende heel veel succes toegewenst dan.

Groetjes Nico.

7. jack jozen > november 21, 2022

Hoi Stefan.
    Zoals ieder al schrijft je hebt er weer een prachtig verhaal van gemaakt en je hebt ondanks weersvoorspelling toch een prachtige visdag gehad s,morgens om 6uur je aas op halen daar zijn ook niet veel aderessen voor zo vroeg. maar je hebt er wel wat mooie fileetjes mee gevangen . De foto,s zijn zoals we van jou gewend zijn ook weer super gelukt ik zou zeggen op naar de volgende trip .
    Heel veul groetjes Jack.

8. Eldert > november 21, 2022

Ha Stefan
    Met dat weer van gisteren , man nan dan moet je wel heel veel visdrang hebben. Ik bevroor al bijna toen ik de hond uit liet. Maar je hebt leuk gevangen daar op de pier . Kan je die vissen niet een beetje richting waterweg sturen? Leuk ook om een paar gulletjes te vangen. Ik dacht eigenlijk dat die al op de monumentenlijst stonden. Ik kan me tenminste niet meer heugen wanneer ik die voor het laatst gevangen heb. Succes de volgende ronde.
    Groet Eldert

9. Gino > november 21, 2022

Hoi Stefan,
    Ja ik schrok al je gaan vissen was want hier was het weer in de ochtend al niet best. Op de foto scheen bij jou de zon… je krijgt wat je verdiend hej, haha.
    Toch lekker bezig geweest en nogal wat vis op de kant jammer dat het merendeel dan echt nog klein is. Maar nu de kou er een beetje inkomt zal het snel beteren met de wintervis… hopelijk dan toch.
    Succes nog verder.

Grtjs Gino

10. Kenneth > november 21, 2022

Antwoord

Hoi Stefan. Leuk maaltje vis gevangen 2 maatse gullen en een paar mooie wijtingen.
    De Noordpier is een leuke stek je vangt altijd vis daar. Prachtig verslag met mooie foto’s. Groetjes Kenneth.

11. hugo > november 21, 2022

Hoy Stefan,
    Weer een leuk verhaal van je visserij daar aan de Noordpier. Een mooie variatie van vis, spijtig van de lengte maar het belangrijkste is bezig blijven en vis vangen. Toch een maaltje gul en wijting gevangen, daar doen we het voor. De temperaturen zullen nu wel gaan zaken zeker! dan kunnen we naar het strand trekken. Succes bij je volgende sessie.
    Groetjes Hugo

12. Stefan > november 21, 2022

Antwoord

Hoi Mannen, bedankt voor de leuke reacties, het maken van het verslag kostte wat moeite, maar gelukkig doet alles het nu weer als voordien, Peter en Paul bedankt hiervoor!
    Ik was zelf dik tevreden over de vangst overigens! Had hier van te voren voor getekend.